Tillsammans med Plantagens medarbetare och copywritern Göran Tell tog jag fram logo och material till Plantagens monter till Nordiska trädgårdsmässan 2017. Konceptet var att presentera olika växtalternativ för balkongen som passar olika lägen – norr, öst, söder eller väst. Att Gilla läget helt enkelt!
Jag tog fram grafik som hjälper att förmedla känslan av olika balkonger i stan. Flera olika typer av fasader i trä, tegel, puts och sten. Dörrar, fönster och lyktor tillkom som detaljer tillsammans med lite rolig graffiti.
Förutom montern hjälpte jag till att göra allt som behövdes i form av tryckt och digitalt material. Det vill säga pressinbjudan, affischer, t-shirt, deras 32-sidiga trendrapport med mycket mer!
Jag tog fram grafik som hjälper att förmedla känslan av olika balkonger i stan. Flera olika typer av fasader i trä, tegel, puts och sten. Dörrar, fönster och lyktor tillkom som detaljer tillsammans med lite rolig graffiti.
Förutom montern hjälpte jag till att göra allt som behövdes i form av tryckt och digitalt material. Det vill säga pressinbjudan, affischer, t-shirt, deras 32-sidiga trendrapport med mycket mer!
Working together with Plantagen and copy writer Göran Tell I created the logo and material for Plantagen’s stand for the exhition Nordic Gardens 2017. This years concept was to present plant alternatives for balconies in different locations – North, East, South and West. Gilla läget! Meaning that’s the way it is, you jus have to accept it. Deal with it!
I created graphics which helped to establish the feeling of different balconies in the city. Several types of facades in wood, brick, render and stone. Doors, windows and outdoor lamps added some details together with a bit of humorous graffiti.
In addition to the stand I helped Plantagen with all print and digital material for the exhibition. Namely the press invitation, posters, t-shirt, their 32 page trend rapport and much more.