Mitt uppdrag var att hjälpa till med det grafiska budskapet i Plantagens monter vid Nordiska Trädgårsmässan 2016 som ägde rum på Stockholmsmässan i Älvsjö. Konceptet var att fånga besökarens intresse genom att lyfta fram alla goda saker som det innebär att ha växter i sitt hem. Montern på 300 kvadratmeter var uppdelad i fyra rum, kök, sovrum, arbetsplats och uteplats. Varje rum fick ett eget budskap med tillhörande illustration sedan var produkter och olika tips utspridda med annan typ av skyltning.
My assignment was to help with the visual message for Plantagen's stand at the exhibition Nordic Gardens which took place at Stockholm's Älvsjö exhibition hall. The concept was to intrigue the visitors by showing them all the good things which come of having plants in your home. Plantagen's exhibition stand which covered 300 square meters, was divided into four rooms, a kitchen, bedroom, office and terrace. Each room had its own message and illustration. Products and tips where spread through the rooms with different kinds of signage.
Förutom att illustrera all stor grafik som monterades på väggarna gjorde jag alla Plantagens trycksaker från pressinbjudan till deras trendrapport i vilken jag återanvände illustrationer från montern.
Including all the illustrations and graphics which were placed up on the walls, I also helped Plantagen with their printed information like their Press invitations and their Trend Rapport.
Plantagen vann bästa monter 2016. Plantagen won best exhibition stand 2016.

Flera projekt – More projects

Back to Top